МЕНИ

Насловна » Актуелности

Актуелности

22. септембар 2017.

Захтев за добијање радио-фреквенција од сада и онлајн

Корисници радиофреквенцијског спектра у Србији захтев за издавање дозволе за коришћење радио-фреквенција сада могу да поднесу и електронским путем, на брз и једноставан начин и у време које им одговара. На овај начин се процедура издавања дозволе убрзава за 50 одсто, а потреба за штампањем докумената је знатно смањена. Захваљујући споразуму који су данас потписале Регулаторна агенција за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ) и Канцеларија за информационе технологије и електронску управу Владе Републике Србије, омогућено је и електронско плаћање и праћење свих уплата везаних за ову услугу.

 Захтев за добијање радио-фреквенција од сада и онлајн

нова електронска услуга под називом „Појединачне дозволе за коришћење радио-фреквенција“ доступна је на интернет шалтеру у оквиру РАТЕЛ-овог сајта (www.ratel.rs). Услуга омогућава подношење захтева, достављање техничке документације, плаћање накнаде и преузимање дозвола за коришћење радио-фреквенција у електронском облику. Досадашњи процес подношења захтева за издавање дозвола захтевао је достављање великог броја докумената, њихово скенирање и ручно уношење података у РАТЕЛ-ову базу података, као и неаутоматизовани начин плаћања законом прописаних накнада. РАТЕЛ годишње изда око 9.000 појединачних дозвола за коришћење радио-фреквенција, што је до сада на годишњем нивоу захтевало штампање више од 48.000 листова папира.

 Захтев за добијање радио-фреквенција од сада и онлајн

„Коришћењем нове услуге подносиоци захтева ће на бржи и сигурнији начин достављати податке, што ће побољшати и убрзати процес одлучивања и издавања дозвола за коришћење одређеног радио-фреквенцијског опсега. Услуга је доступна само регистрованим корисницима који се аутентификују квалификованим сертификатом. Сваки корак у електронском подношењу захтева и издавању дозволе се дигитално потписује, чиме се чувају непорецивост и аутентичност докумената“, изјавио је др Владица Тинтор, директор РАТЕЛ-а.

„У сарадњи са Канцеларијом за информационе технологије и електронску управу Владе Републике Србије, сервис еПлаћање је интегрисан у процес издавања дозвола. еПлаћање омогућава плаћање и праћење свих уплата и подносиоце ослобађа обавезе достављања потврда о извршеној уплати накнаде“, рекао је доц. др Михаило Јовановић, директор Канцеларије.

 Захтев за добијање радио-фреквенција од сада и онлајн

„Влада Републике Србије је направила нови помак у дигитализацији државне управе. Стварање модерне, ефикасне и једноставне електронске управе, као предуслов стварања транспарентне и економичне јавне управе, један је од главних задатака ове Владе. Грађани и привреда Србије морају бити у центру пажње јавне управе, која им мора омогућити лаку и доступну услугу. Управо данас, заједно са РАТЕЛом, демонстрирамо нову услугу за привреду Србије у процесу подношења захтева, плаћање надокнади, обраде захтева, доношења одлука и издавања дозвола за коришћење радио-фреквентног опсега. Канцеларија за информационе технологије и електронску управу Владе Републике Србије у процесу издавања дозвола је интегрисала сервис еПлаћање који омогућава плаћање, једнозначно праћење свих уплата и ослобађа подносиоце захтева од додатних достављања потврда о плаћању у процесу издавања дозволе“, рекао је Доц. др Михаило Јовановић директор Канцеларије.

Он је додао да ће нове могућности сервиса еПлаћање побољшати и употпунити услугу РАТЕЛ-а јер ће ускоро бити омогућени различити модели електронског плаћања путем електронског банкарства, платних картица и других видова безготовинског плаћања.

20. септембар 2017.

Наставак добре сарадње државе и иницијативе Дигитална Србија

Београд, 20. септембар 2017. године. - Директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу доц. др Михаило Јовановић, састао се данас са члановима иницијативе Дигитална Србија. На заједничком састанку Јовановић је представио планове канцеларије са циљем да добра сарадња државе и иницијативе Дигитална Србија буде настављена и у наредном периоду.

Јовановић је представницима Дигиталне Србије указао на приоритетне планове рада Канцеларије, као и прве циљеве на којима ће се радити као што су, еЗуп, плаћање картицама путем Портала еУправа, Дата Центар. Такође, међу првим задацима биће и информациона безбедност, попис инфраструктуре републичких органа, планове за функционални редизајн Портала еУправа, унапређење Портала за отворене податке и многи други планови.

 Наставак добре сарадње државе и иницијативе Дигитална Србија

„Помоћ иницијативе као што је ваша нам пуно значи у давању прецизних смерница у ком правцу да идемо када је у питању развој ИКТ-а“, изјавио је Јовановић.

Он је додао да су сви позвани да дају своје коментаре на Нацрт закона о еУправи, као и да очекује њихову помоћ око функционалног редизајна Портала еУправа.

Чланови иницијативе су понудили помоћ при реализацији будућих пројеката Канцеларије и истакли да ће радо сарађивати у креирању бољег дигиталног окружења.

 Наставак добре сарадње државе и иницијативе Дигитална Србија

Иницијативу Дигитална Србија (ДСИ) су основале компаније Инфостуд, Microsoft Development Centre Srbija, Nordeus, Ringier Axel Springer, Стартит, Севен Бридгес, Телеком Србије, Теленор и PricewaterhouseCoopers. Иницијатива Дигитална Србија (ДСИ) има за циљ да гради и ојача све аспекте успешног дигиталног и високо-технолошког иновационог екосистема.

20. септембар 2017.

Јавни позив за јавну расправу о Нацрту закона о електронској управи

Министарство државне управе и локалне самоуправе позива све грађане као и стручну јавност да се упознају са радним текстом Нацрта закона о електронској управи (у даљем тексту: Нацрт закона) и да дају своје предлоге, иницијативе, сугестије и коментаре.

Нацрт Закона о електронској управи, са образложењем, саставни је део овог програма.

Јавна расправа о Нацрту закона о електронској управи спроводи се од 18. септембра до 9. октобра 2017. године

Саставни део овог јавног позива је Закључак Владе о спровођењу јавне расправе о Нацрту закона који је одредио Одбор за правни систем и државне органе.

Предлози, сугестије, иницијативе и коментари достављају се Министарству дражавне управе и локалне самоуправе на адресу електронске поште: javne.rasprave@mduls.gov.rs или поштом на адресу: Министарство државне управе и локалне самоуправе, Београд, Бирчанинова број 6.

По окончању јавне расправе Министарство државне управе и локалне самоуправе ће анализирати све примедбе, предлоге и сугестије у јавној расправи и на основу тога сачинити извештај о спроведеној јавној расправи у року од 15 дана од дана окончања јавне расправе и исти објавити на својој интернет презентацији и порталу е-управа.

Нацрт ЗЕУ

Образац коментара

Закључак о јавној расправи

11. септембар 2017.

Још један корак ка омогућавању еПлаћања преко Портала еУправа

Београд, 11. септембар 2017. године. - Канцеларија за информационе технологије и електронску управу у сарадњи са Националном алијансом за локално – економски развој НАЛЕД одржала је састанак са представницима банака у Србији као и Народном Банком Србије. Тема састанка је била проналажење најбољих модела плаћања услуга на Порталу е-Управе (www.euprava.gov.rs).

 Још један корак ка омогућавању еПлаћања преко Портала еУправа

Директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Доц. др Михаило Јовановић је присутнима представио нацрт модела који би се имплементирао на Порталу еУправа којим би се реализовало плаћања електронским банкарством и платним картицама.

„Да би различите методе плаћања биле доступне корисницима потребно је да буду испуњени одређени предуслови како би процес за крајњег корисника био једноставан, а учесници у систему плаћања имали потпуну контролу над новчаним токовима и процесом извршавања финансијске трансакције“, изјавио је Михаило Јовановић.

 Још један корак ка омогућавању еПлаћања преко Портала еУправа

Он је додао да је Портал еУправа (www.euprava.gov.rs) са преко 800 електронских услуга различитих органа јавне управе, постао један од највише коришћених и најпосећенијих државних портала. Портал еУправе је централно место са ког грађани и привреда могу да на брз и безбедан начин остваре своја права.

05. септембар 2017.

Домаћин Дигиталног форума 2018. године биће Влада РС, Привредна Комора Србије и привреда

Михаило Јовановић, директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу, као део делегације РС коју предводи председница Владе Ана Брнабић, учествовао је на бледском Стратешком форуму. Он се у оквиру форума састао са колегама из региона и представио им планове Србије када је у питању даљи развој електронске управе у нашој земљи.

Он је овом приликом најавио да ће домаћин наредног Дигиталног форума 2018. године бити Влада Србије са Привредном Комором Србије и домаћим привредницима.

 Домаћин Дигиталног форума 2018. године биће Влада РС, Привредна Комора Србије и привреда

„Потврдили смо да је формирање централног тела за ИТ и еУправу добра пракса и у другим земљама региона, нарочито у Словенији, јер је то прави начин да се координира реализација сложених пројеката из области ИТ -а и еУправе и са друге стране да се успоставе савремени модели управљања као што је формирање државног Дата центар, затим да се оптимизује инвестиција у информатичку опрему и софтверске лиценце које су неопходне за рад система еУправе. Само на тај начин ћемо успоставити ефикасну еУправу“, изјавио је Доц. др Михаило Јовановић.

Он је додао да је на иницијативу председнице Владе РС Ане Брнабић, позвао све колеге из региона да наредне године учествују на скупу посвећеном Дигитализацији у РС на којем ћемо им представити све што смо постигли за ово кратко време рада Канцеларије.

Председница Владе је истакла да је дигитализација приоритет Владе РС, јер је то пут за модернизацији рада државне управе, увођење савременог приступа администрације према грађанима и привреди и комплетну промену рада која мора доћи изнутра.

Она је додала да је дигитализација шанса за убрзање економског раста и тражење шанси у нетрадиционалним гранама које могу обезбедити већи и бржи раст. Пример за то је ИТ сектор у Србији, који је већ показао значајан потенцијал за раст и без снажне подршке Владе.

Улога Владе је да обезбеди услове да ИТ сектор покаже потенцијал, буде успешнији и радићемо на креирању друштва које подржава оне који имају капацитет раста.

28. август 2017.

Одржан састанак Савета за еУправу

Београд 28. август 2017. године – Директор Канцеларије за информационе технологије и еУправу Доц. др Михаило Јовановић присуствовао је данас састанку Савета за еУправу који је основала Национална алијанса за локални економски развој НАЛЕД. Савез за е-управу је ново радно тело НАЛЕД-а формирано у циљу дефинисања препорука привреде за унапређење пословног окружења у Србији кроз развој електронске управе и електронских сервиса. У Савез је укључено 20 реномираних чланица НАЛЕД-а.

Јовановић је Савету представио приоритете планове рада Канцеларије као и прве циљеве на којима ће се радити као што су метарегистар, еЗуп, плаћање картицама путем Портала еУправа, Дата Центар, информациона безбедност и попис инфраструктуре републичких органа.

 Одржан састанак  Савета за еУправу

На састанку се говорило и о Нацрту закона о е-управи и осталим прописима који су у припреми а регулишу неке елементе е-управе.

Јовановић је овом приликом изјавио да је сарадња државе и привреде кључна када је у питању развој земље а посебно када је у питању развој ИТ-а, једног од најважнијих сектора за Владу Републике Србије и захвалио се НАЛЕД-у на свим конструктивним предлозима које дају Влади РС и Канцеларији за унапређење еУправе у РС.

Канцеларија за информационе технологије и електронску управу је новоосновано тело у склопу кабинета председника Владе Републике Србије и она са њеним директором на челу одговара директно председнику Владе.

Канцеларија ће по први пут електронски објединити све органе државне управе, комуникациону инфраструктуру, центар за безбедност државних органа и сајтове Владе. Канцеларија ће бринути о свим информационим системима и е-управи свих државних органа, а истовремено пружати услуге и општинама и градовима. Канцеларија ће бити подршка да се развију такви системи који ће у једном ресору, али и између ресора, морати да буду повезани, тако да размењују податке.

17. август 2017.

ОСНОВАНА КАНЦЕЛАРИЈА ЗА ИНФОРМАЦИОНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ И ЕЛЕКТРОНСКУ УПРАВУ

 Михаило Јовановић

Београд, 17. август 2017 – Влада Србије донела је Уредбу (05 Број: 110-7109/2017, 27. јула 2017. године) о формирању Канцеларије за информационе технологије и електронску управу.

Канцеларија ће имати задатак да консолидује државне ИТ ресурсе, обезбеди повезивање различитих информационих система и буде подршка и основа развоју електронске управе у Србији.

За директора новоформиране Канцеларије именован је Доц. др Михаило Јовановић.

Детаљније информације:

Извор:
www.blic.rs/vesti/drustvo/na-takse-i-cekanje-u-redovima-za-dokumenta-potrosimo-godisnje-tri-miliona-sati-i-dva/rs08kny

Извор:
https://www.youtube.com/watch?v=qrFCL0QVVWg

12. јун 2017.

Седам година постојања националног Портала еУправа
ВИШЕ ОД 750.000 КОРИСНИКА И 800 УСЛУГА

Београд, 12. јун 2017 – Портал еУправа овог месеца обележава седам година рада током којих је, са више од 750.000 активних корисника и 800 електронских услуга различитих државних органа, постао један од највише коришћених и најпосећенијих националних портала.

Од оснивања до данас грађани су више од три и по милиона пута искористили различите услуге Портала. Надалеко најпопуларнија, са око два милиона коришћења, била је регистрације возила, а одмах иза ње, са 750.000 коришћења, нашла се услуга Заказивање термина у полицијским станицама. Више од 250.000 корисника поднело је захтев за нову здравствену књижицу преко Портала, и то је уједно и прва услуга која је омогућила да се документ шаље на кућну адресу и тако потпуно заобиђе одлазак на шалтер.

Током ове године унапређени су и системи унутар државне управе и локалне самоуправе. Почетком јуна лансирана је нова функционалност Портала еУправа, развијена за све шалтерске раднике унутар система - еЗУП.

„Применом услуге еЗУП, којом је повезано првих шест највећих база података у Србији, државне институције ће најзад моћи брзо и ефикасно да размењују податке између себе, а грађани више неће бити њихови курири. еУправа ће добити нове могућности и шира овлашћења да развија унапређене и корисне бесплатне сервисе за све грађане Србије“, каже Душан Стојановић, директор Дирекције за електронску управу и додаје:

„Процењује се да ће примена еЗУП-а грађанима Србије уштедети више од пет милиона сати које би провели у редовима и пред шалтерима, и око милион радних сати државним службеницима. Захваљујући овој услузи Портала, грађани ће бити ослобођени плаћања бројних такси, што ће им на годишњем нивоу уштедети око 750 милиона динара.“

Важно је напоменути да се, у ери борбе против сиве економије, еУправа показала као један од најефикаснијих алата за сузбијање и спречавање корупције, и као канал којим се лако и прецизно прате токови новца и услуга. До сада се преко Портала, на име административних такси, у државну касу слило више од 100 милиона евра.

Подсетимо, Србија је у септембру прошле године направила скок од чак 30 места на глобалној ранг листи електронских управа – чланица Уједињених нација, и сада се налази на високој 24. од укупно 193 позиције. То је најбржи раст забележен у последње две године у Европи. Национални Портал еУправа добитник је престижне награде „The European IT Excellence Awards 2011“.

31.мај 2017.

Дирекција апелује на кориснике да пажљиво читају упутства и ограничења
ДО НОВИХ ВОЗАЧКИХ ДОЗВОЛА БЕЗ РЕДОВА И ШАЛТЕРА – ПРЕКО НАЦИОНАЛНОГ ПОРТАЛА ЕУПРАВА

Више од 3.000 корисника поднело је, од почетка маја до данас, захтев за замену старе папирне за нову картичну возачку дозволу путем националног Портала еУправа (www.euprava.gov.rs). У последње три недеље услуга еВозачка има стални тренд раста.

Дирекција за електронску управу позива грађане да до 10. јуна, крајњег законског рока за прибављање новог документа, захтев поднесу преко националног Портала еУправа и тако избегну гужве и шалтере. Ипак, важно је напоменути да је услуга еВозачка једна од комплекснијих на Порталу, као и да има извесна ограничења у употреби.

еВозачкој је могуће је приступити преко претраживача „Internet Explorer“, а за електронско подношење захтева неопходни су чипована лична карта и читач картичних докумената. Услуга има извесна ограничења, и подношење захтева преко еУправе није могуће за возаче којима је право управљања моторним возилима ограничено или дозвола издата на краћи рок по уверењу о здравственој способности. еВозачку не могу користити грађани старији од 65 година живота, као ни они који поред старе имају и возачку дозволу издату од стране друге државе. Такође, преко еВозачке могуће је поднети захтев само за издавање прве картичне дозволе“, напомиње Душан Стојановић, директор Дирекције за електронску управу и додаје:

„Апелујемо на кориснике да пажљиво читају упутство за коришћење услуге, као и да погледају видео-упутство које је Дирекција израдила за потребе ове услуге. Такође, молимо све возаче и да пажљиво уносе своје податке.“

Стојановић напомиње да се у овом часу процењује да ће у наредне две недеље више од 180.000 возача, који још увек нису ушли у процедуру, поднети захтев за издавање нове картичне возачке легитимације. Због тога је, како каже, важно да грађани не чекају „последњи час“, како не би направили колапс на шалтерима или Порталу.

еВозачка омогућава грађанима, да без доласка у полицијску станицу, замену возачке дозволе изврше путем Интернета. Након што је захтев успешно послат преко Портала еУправа, а уплата такси прокњижена, корисник добија информацију да се његова возачка дозвола налази у полицијској станици, према месту пребивалишта, и да може да је подигне. Ова услуга у рад је први пут пуштена априла 2014. године. Од тада је услугу МУП-а, еВозачке искористило више од 8000 корисника националног Портала еУправа – у 2016. години њих 576, а од почетка 2017. до данас више од 4000.

 

****

Национални портал еУправа јавности је доступан од јуна 2010. године и налази се на адреси www.euprava.gov.rs. Тренутно, броји преко 800 000 активних корисника. Подношење захтева за издавање нове картице здравственог осигурања, online упис деце у вртиће, заказивање термина за личну карту и возачку дозволу, поручивање извода из матичне књиге рођених и уверења о држављанству, регистрација возила и замена возачке дозволе, тренутно су најпопуларније од укупно 600 различитих електронских услуга.

 Преузмите документ Упутство

5.мај 2017.

УПИС ДЕЦЕ У БЕОГРАДСКЕ ПРЕДШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ И ОВЕ ГОДИНЕ ПРЕКО Е-УПРАВЕ

Online упис деце у предшколске установе на територији Града Београда путем националног Портала еУправа (www.euprava.gov.rs) родитељима ће бити доступан и у овогодишњем уписном року који ће трајати од 8. до 19 маја.

Електронско подношење захтева ће се, као и до сада, одвијати у два једноставна корака – попуњавање и слање пријаве, а процес ће остати у потпуности бесплатан.

Захваљујући е-услузи, која је први пут у рад пуштена у мају 2016. године, захтев је преко националног Портала еУправа поднет за чак половину деце уписане у предшколске установе у Београду у прошлом конкурсном року.

„Очекујемо да ће се ове године број захтева значајно увећати и надмашити шалтере. Доказали смо да систем функционише. Свих 10.000 пријава, које су поднете преко еУправе, достављене су надлежним предшколским установама. Наши досадашњи корисници су најбоља препорука свим родитељима који ће ове године решавати важно животно питање уписа деце у вртиће“, рекао је Душан Стојановић, директор Дирекције за електронску управу.

Он је додао да је тим Дирекције даноноћним радом успео да коришћење ове е-услуге омогући незапосленима, као и родитељима који нису држављани Републике Србије, што ће је у прошлогодишњем року представљало препреку за прихватање великог броја захтева.

„Као и свака друга е-услуга националног Портала, и Онлине упис деце у вртиће, најлакше се коригује онда када је најактивнији. Дакле, Дирекција ће наставити да унапређује ову услугу у предстојећем уписном року. Како неки проблем или нелогичност буду детектовани, тако ће бити и кориговани. Међутим, морамо да апелујемо на родитеље да пажљиво проверавају све податке које уносе, а посебно матичне бројеве, јер се током прошлог уписног рока ово показало као највећи проблем и препрека за слање захтева“, додао је Стојановић.

Он је позвао све родитеље да предају захтев за упис деце у вртић електронски јер ће на тај начин уштедети време које могу да проведу са својом децом.

Подсетимо, Online упис деце у вртиће прва је е-услуга настала као резултат повезивања и укрштања база података и система различитих државних институција. Захваљујући овом сложеном процесу, бројна документа потребна за упис, која су родитељи до сада морали да прибављају пред шалтерима, заменио је један образац.

 

УПУТСТВО ЗА СЛАЊЕ ЗАХТЕВА - ОСАМ КЛИКОВА ДО ЖЕЉЕНОГ ВРТИЋА:

  1. Отворите сајт www.euprava.gov.rs
  2. Кликнете на поље "пријава" у горњем десном углу
  3. Отворите налог или се улогујте на свој профил
  4. Одаберете услугу "упис детета у предшколску установу"
  5. Одаберите жељену предшколску установу
  6. Попуните формулар личним подацима родитеља и детета, те подацима везаним за упис
  7. Добијате резултате на основу унетих података, и ако је све у реду, кликнете на "поднеси захтев"
  8. Стиже обавештење да је захтев поднет, али и могућност интеракције с вртићем преко поља "упишите поруку"

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Национални портал еУправа јавности је доступан од јуна 2010. године и налази се на адреси www.euprava.gov.rs. Тренутно, броји преко 800 000 активних корисника. Подношење захтева за издавање нове картице здравственог осигурања, online упис деце у вртиће, заказивање термина за личну карту и возачку дозволу, поручивање извода из матичне књиге рођених и уверења о држављанству, регистрација возила и замена возачке дозволе, тренутно су најпопуларније од укупно 600 различитих електронских услуга.

12. април 2017.

Усвајен је Извештај о реализацији Акционог плана за период од 2015-2016. године

На састанку Радне групе за електронску управу, коју чине представници из 15 органа државне управе, дана 11.04.2017. године, усвајен је коначни Извештај о спровођењу активности из Акционог плана за период од 2015-2016. године, Стратегије развоја електронске управе управе за период од 2015-2018. године.

 Усвајен је Извештај о реализацији Акционог плана за период од 2015-2016. године

У претходне две године, реализовано је или започето са реализацијом преко 80% од планираних активности. Активности које су институције спровеле у оквиру овог АП допринеле су да Република Србија значајно поправи своју позицију у развоју електронске управе према рангирању које врше Уједињене нације, на сваке две године. У степену развој електронске управе (EDGI индекс) Србија је на 39 месту од укупно 193 земље у 2016. години, што представља напредак од читавих 30 места.

  • Документ можете преузети

19. јануар 2017.

350.000 НОВИХ КОРИСНИКА И 160 НОВИХ УСЛУГА НА НАЦИОНАЛНОМ ПОРТАЛУ Е-УПРАВА У 2016. ГОДИНИ

Број налога на Порталу еУправа (www.euprava.gov.rs) током 2016. године увећан је за рекордних 145 одсто - са 350.000 нових, овај сајт тренутно броји више од 590.000 активних корисника. У претходних 12 месеци креирано је 160 нових, уз које је у овом часу, на Порталу допступно 710 различитих услуга које оглашавају 143 државна органа.

У 2016. години најпопуларније су биле три нове е-услуге електронска замена старих здравствених књижица новим картицама здравственог осигурања, еБеба и Онлине упис деце у вртиће. Уз њих грађани су национални Портал еУправа највише користили за прибављање извода из Матичне књиге рођених и уверења о држављанству, али и како би пријавили неки проблем надлежној инспекцији.

Електронска замена старих здравствених књижица новим картицама здравственог осигурања путем Портала еУправа, која је почела у новембру прошле године, оборила је све рекорде - за мање од три месеца ову услугу искористило је више од 200.000 грађана Србије.

Захтев преко Портала еУправа и услуге Онлине упис деце у вртиће, која је активирана у мају протекле године, поднело је око 10.000 родитеља са територије Београда. Најмање три документа која се набављају на различитим шалтерима, заменио је један образац.

Пројекат “Бебо добродошла на свет” (е-беба), захваљујући којем родитељи могу за свега 15 минута да пријаве новорођенче, током 2016. заживео је до краја 2016. године у 47 породилишта у Србији а данас се ова услуга обавља у свим породилиштима у нашој земљи. До данас је овим путем пријављено више од 16.000 беба и укинуто је око седам различитих папира.

„У наредној години наставићемо да радимо на пуној примени новог Закона - умрежићемо шест државних институција. То ће резултирати укидањем скоро седам милиона папира годишње, које су грађани до сада преузимали са разних шалтера“, рекао је Душан Стојановић, директор Дирекције за електронску управу.

О НАЦИОНАЛНОМ ПОРТАЛУ Е-УПРАВА : Национални Портал еУправа јавности је доступан од јуна 2010. године, као најједноставнији начин да се смање редови, избегне корупција, а повећају транспарентност и ефикасност у раду. Упркос одсуству закона који регулишу област електронске управе, као и мањку финансијских средстава, број градова и општина, као и грађана и пословних субјеката - корисника Портала, непрекидно расте. Од самог оснивања, Дирекција за електронску управу била је домаћин, организатор и гост бројних конференција на тему развоја ИТК. Данас је један од кључних носилаца информатичког развоја у Србији.

 

ПОГЛЕДАЈТЕ СТАРИЈЕ ВЕСТИ

 Врх стране
 Портал еУправа  Информатор о раду  Смернице в.5.0  Листа стандарда интероперабилности в.2.0  Захтев за информацијама од јавног значаја  Смернице за коришћење друштвених мрежа у јавној управи  eДијаспора